Vůně jsou maličké světy, které odhalí svá tajemství jen tomu, kdo je bude milovat...

sobota 5. října 2013

Originální tvary flakonů



Všichni zajisté máte zkušenost, že originální flakon parfému vás v parfumérii zaujme daleko více než-li vůně v obyčejné nevýrazné lahvičce. Na tuto skutečnost sázejí i výrobci a návrháři parfémů, kteří vědí, že nejen samotná vůně, ale také flakon parfém prodává. 

Tvary a barvy flakonů ovšem nebývají navržené jen tak, většinou vždy něco symbolizují a dopředu nám naznačují příběh vůně, která se v lahvičce ukrývá. Je mnoho parfémových značek, které se zpravidla vyznačují jedním tvarem flakonu, jenž se neustále opakuje a díky tomu je vždy bezpečně rozpoznáte mezi ostatními. V současnosti proto již nikomu nedělá problém od sebe rozpoznat oválné parfémy od DKNY, parfémy ve tvaru ženského a mužského torza od Jean P. Gaultier nebo skvostná jablíčka k nakousnutí od Ninny Ricci

Za poslední dobu se s originálními tvary parfémů doslova roztrhl pytel a již každá značka si může na své konto nějaký originální nápad s flakonem připsat. Mezi asi nejkreativnější návrháře patří bezesporu Marc Jacobs, z jehož nápaditých flakonů doslova přechází zrak. Jeho známé dámské parfémy s motivy květin Daisy nebo Oh Lola! nejen, že krásně voní, ale poskytnou vám i skvělou dekoraci na váš toaletní stolek.
Úchvatné flakony s motivy květin nabízí také vůně Gres Cabotine jejíž flakon je doslova posetý čtyřlístky, nebo exkluzivní vůně Kenzo Flower by Kenzo, která evokuje vlčí mák ve skleněné váze.

Na originální tvary flakonů sázejí i známé celebrity, které se pod svým jménem vrhli na vytváření parfémů pro své fanoušky. Mezi takové parfémy patří např. Justin Bieber Girlfriend, který je ukrytý v růžovo fialové spirále. V parfumériích tak můžete narazit na zajímavé postavičky panenek od Gwen Stefani Harajuku Lovers a zaujmout vás může i flakon vůně Pink Friday, který je navržen ve tvaru busty populární zpěvačky Nicki Minaj. Vaši pozornost možná také upoutají roztomile pohupující se zlaté a fialové pusinky, které jsou upevněné k uzávěru nového dámského parfému od Seleny Gomez

Mezi značky, které vždy dokážou přijít s něčím novým patří také Diesel, v jehož nabídce vůní nelze přehlédnout velké fialové srdce dámského parfému Loverdose nebo naopak drsné zatnuté pěsti pánských parfémů z řady Only The Brave. Pánským parfémem se zajímavým flakonem je také vůně Davidoff Champion, která se ukrývá ve tvaru činky nebo vůně Police To Be, která svým tvarem pro změnu připomíná lidskou lebku.

Mezi oblíbené flakony patří i takové, které kromě krásné vůně a atraktivního obalu nabízejí svým zákazníkům i drobný dárek, nejčastěji v podobě originálního přívěsku nebo prstýnku, který bývá upevněn k hrdlu flakonu. Malý dáreček ve formě šperku tak naleznete například na parfémech od Avril Lavigne, Jennifer Lopez, nebo Taylor Swift. 

Těžko říci, jestli originální flakon dokáže zvýšit prodejnost samotného parfému. Po otevření úchvatné lahvičky totiž může na zákazníka čekat nemilé překvapení v podobě přeslazené drogerkové vůně, ze které vás tak akorát může rozbolet hlava. Každopádně zajímavý flakon asi vždy dokáže upoutat a zvýšit zájem mezi potenciálními spotřebiteli. Jaké máte vy zkušenosti v porovnání kvalita vůně versus vzhled flakonu?

1 komentář:

  1. nove J-Lo Blue mi pripomina Light Blue.. preferuji kvetinovejsi vune.

    OdpovědětVymazat