Všichni zajisté máte
zkušenost, že originální flakon parfému vás v parfumérii zaujme daleko
více než-li vůně v obyčejné nevýrazné lahvičce. Na tuto skutečnost sázejí
i výrobci a návrháři parfémů, kteří vědí, že nejen samotná vůně, ale také
flakon parfém prodává.
Tvary a barvy flakonů ovšem nebývají navržené jen tak,
většinou vždy něco symbolizují a dopředu nám naznačují příběh vůně, která se
v lahvičce ukrývá. Je mnoho parfémových značek, které se zpravidla
vyznačují jedním tvarem flakonu, jenž se neustále opakuje a díky tomu je vždy
bezpečně rozpoznáte mezi ostatními. V současnosti proto již nikomu nedělá problém
od sebe rozpoznat oválné parfémy od DKNY,
parfémy ve tvaru ženského a mužského torza od
Jean P. Gaultier nebo skvostná jablíčka k nakousnutí od Ninny Ricci.
Za poslední dobu se
s originálními tvary parfémů doslova roztrhl pytel a již každá značka si
může na své konto nějaký originální nápad s flakonem připsat. Mezi asi
nejkreativnější návrháře patří bezesporu Marc
Jacobs, z jehož nápaditých flakonů doslova přechází zrak. Jeho známé
dámské parfémy s motivy květin Daisy
nebo Oh Lola! nejen, že krásně
voní, ale poskytnou vám i skvělou dekoraci na váš toaletní stolek.
Úchvatné flakony s motivy květin nabízí také vůně Gres Cabotine jejíž flakon je doslova
posetý čtyřlístky, nebo exkluzivní vůně Kenzo
Flower by Kenzo, která evokuje vlčí mák ve skleněné váze.
Na originální tvary flakonů sázejí i známé celebrity, které
se pod svým jménem vrhli na vytváření parfémů pro své fanoušky. Mezi takové
parfémy patří např. Justin Bieber Girlfriend, který je ukrytý v růžovo fialové spirále.
V parfumériích tak můžete narazit na zajímavé postavičky panenek od Gwen Stefani Harajuku Lovers a zaujmout
vás může i flakon vůně Pink Friday,
který je navržen ve tvaru busty populární zpěvačky Nicki Minaj. Vaši pozornost možná také upoutají roztomile pohupující
se zlaté a fialové pusinky, které jsou upevněné k uzávěru nového dámského
parfému od Seleny Gomez.
Mezi značky, které
vždy dokážou přijít s něčím novým patří také Diesel, v jehož nabídce vůní nelze přehlédnout velké fialové
srdce dámského parfému Loverdose nebo
naopak drsné zatnuté pěsti pánských parfémů z řady Only The Brave. Pánským parfémem se zajímavým flakonem je také
vůně Davidoff Champion, která se
ukrývá ve tvaru činky nebo vůně Police
To Be, která svým tvarem pro změnu
připomíná lidskou lebku.
Mezi oblíbené flakony
patří i takové, které kromě krásné vůně a atraktivního obalu nabízejí svým zákazníkům
i drobný dárek, nejčastěji v podobě originálního přívěsku nebo prstýnku,
který bývá upevněn k hrdlu flakonu. Malý dáreček ve formě šperku tak
naleznete například na parfémech od Avril
Lavigne, Jennifer Lopez, nebo Taylor Swift.
Těžko říci, jestli
originální flakon dokáže zvýšit prodejnost samotného parfému. Po otevření
úchvatné lahvičky totiž může na zákazníka čekat nemilé překvapení v podobě
přeslazené drogerkové vůně, ze které vás tak akorát může rozbolet hlava.
Každopádně zajímavý flakon asi vždy dokáže upoutat a zvýšit zájem mezi
potenciálními spotřebiteli. Jaké máte vy zkušenosti v porovnání kvalita
vůně versus vzhled flakonu?
nove J-Lo Blue mi pripomina Light Blue.. preferuji kvetinovejsi vune.
OdpovědětVymazat